1403-07-16 16:09
31
0
91672
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان:

فعالیت‌ دانش‌بنیان در ۱۷۰ هزار هکتار انجام می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان گفت: این دانشگاه فعالیت‌های دانش‌بنیان خود را در ۱۷۰ هزار هکتار زمین در بخش‌های کشاورزی و باغداری انجام می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حجت‌الاسلام سید علی طاهری امروز در نشست خبری با گرامیداشت سالروز ورود امام حسن عسکری (ع) به گرگان همچنین بزرگداشت هفتم اکتبر و گرامیداشت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: ۵۴ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در استان داریم که از این تعداد ۱۳ واحد مرکز و پردیس آن به دانشگاه آزاد اسلامی تعلق دارد.

وی افزود: تقریباً ما در تمام نقاط استان گلستان دانشگاه داریم به جز یک شهرستان رامیان به دلیل اینکه در جوار آزادشهر است و داشتن دو دانشگاه خیلی معنا پیدا نمی‌کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان، تعداد دانشجویان در مراکز آموزشی دانشگاه‌های استان را ۵۹ هزار و ۴۸۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد بیش از ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان تحصیل می‌کنند معادل حدود ۵۲ درصد دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند که این هم برای ما افتخار بزرگی است.

طاهری از حسن اعتماد مردم به دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد و آن را باعث افتخار دانست و ابراز امیدواری کرد دانشگاه از این اعتماد مردم بتواند به نحو احسن وظایف خود را به ویژه برای جوانان انجام دهد.

وی در خصوص ترکیب دانشگاه در استان گفت: از این ۱۳ واحد مرکز و پردیس، تعداد پنج واحد شامل واحد گرگان، بندرگز، علی‌آبادکتول، آزادشهر و گنبدکاووس در استان فعال هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان پیرامون تعداد دانشجو، کارمند و استاد در استان ابراز کرد: ۳۰ هزار و ۸۵۸ دانشجو در استان گلستان داریم ۴۳۴ نفر کارمند هستند و ۳۷۲ عضو هیأت علمی داریم.

طاهری با اشاره به اینکه ۷۷ هزار و ۵۶۸ متر مربع فضای آموزشی در استان داریم، گفت: در گرگان ۱۹۸ مقطع تحصیلی وجود دارد که شامل ۲۱ مقطع دکترا، ۴۵ مقطع کارشناسی ارشد، ۵۹ مقطع کارشناسی پیوسته، ۲۰ مقطع کارشناسی ناپیوسته، ۲۰ مقطع کاردانی پیوسته و ۳۳ مقطع کاردانی ناپیوسته در گرگان داریم.

به گفته وی؛ مجموعاً ۱۹۸ رشته مقطع در گرگان است، در واحد علی آباد کتول در مجموع ۱۶۹ رشته مقطع داریم که ۲۱ رشته در مقطع دکتراست، ۵۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد، ۲۸ مقطع در کارشناسی پیوسته، ۲۴ رشته کارشناسی ناپیوسته، ۲۰ رشته در کاردانی پیوسته و ۲۰ رشته در کاردانی ناپیوسته است.

طاهری بیان کرد: در واحد آزادشهر ۱۴۹ رشته مقطع داریم که ۱۰ رشته در مقطع دکترا، ۴۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد، ۲۴ رشته در کارشناسی پیوسته، ۲۵ رشته کارشناسی ناپیوسته، ۲۰ رشته کاردانی پیوسته و ۲۷ رشته کاردانی ناپیوسته را شامل می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه ۸۲ رشته مقطع در گنبدکاووس داریم، توضیح داد: یک مقطع دکترا یک رشته در گنبد کاووس داریم، در مقطع کارشناسی ارشد ۱۲ رشته، در مقطع کارشناسی پیوسته ۲۲ رشته، کارشناسی ناپیوسته ۲۰ رشته، کاردانی پیوسته ۱۴ رشته و کاردانی ناپیوسته ۱۳ رشته وود دارد.

طاهری گفت: در واحد بندرگز مجموعاً ۸۰ رشته مقطع داریم که از این تعداد دو رشته در مقطع دکترا، ۱۶ رشته کارشناسی ارشد، ۱۹ مقطع در کارشناسی پیوسته، ۱۴مقطع کارشناسی ناپیوسته، ۱۰ رشته کاردانی پیوسته و ۱۹ رشته کاردانی ناپیوسته وجود دارد.

وی بیان کرد: مجموعاً ۶۷۸ رشته مقطع از کاردانی تا دکترا در استان داریم، در مجموع در پنج واحد، ۵۰۵ رشته در مقطع دکترا در استان تحصل می‌کنند و ۱۷۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد هستند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.